Część I – poranna
7.00 – 8.30
Schodzenie się dzieci. Mycie rąk. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne. Wybór dyżurnych.
8.30 – 8.45
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
8.45– 9.15 Śniadanie.
Część II – główna
9.15 – 10.50
Zajęcia kierowane z całą grupą lub w małych zespołach w oparciu o program wychowania przedszkolnego., w tym zabawy językowe, gimnastyczne, muzyczne. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10.50 – 11.15
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Zupa.
11:15 – 12:45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego .Zabawy w ogrodzie, zajęcia ruchowe , sprawnościowe z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia artystyczne, konstrukcyjne.
11.15 – 12.45
Przygotowanie do wyjścia z przedszkola – czynności higieniczne, ubieranie się. Pobyt na świeżym powietrzu: obserwacje przyrodnicze, spacery. Praca w małych grupach.
Przygotowanie do obiadu.
12.45 – 13.00
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.
13:00 – 13:30
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
13:30 – 14.00
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie w grupach starszych. ( w grupach młodszych odpoczynek do godz.14.30)
Część III – poobiednia
14:00 – 14:40
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych.
14.40 – 15.10
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
15:10 – 17.30
Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.