Przejdź do treści

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 394

Ramowy rozkład dnia

  • przez

Część I – poranna

7.00 – 8.30

Schodzenie się dzieci. Mycie rąk. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne. Wybór dyżurnych.

8.30 – 8.45

Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

8.45– 9.15        Śniadanie.

Część II – główna

9.15 – 10.50

Zajęcia kierowane z całą grupą lub w małych zespołach w oparciu o program wychowania przedszkolnego., w tym zabawy językowe, gimnastyczne, muzyczne. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.

10.50 – 11.15

Czynności samoobsługowe i higieniczne. Zupa.

11:15 – 12:45

Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego .Zabawy w ogrodzie,  zajęcia ruchowe , sprawnościowe z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia artystyczne, konstrukcyjne.

11.15 – 12.45

Przygotowanie do wyjścia z przedszkola – czynności higieniczne, ubieranie się. Pobyt na świeżym powietrzu: obserwacje przyrodnicze, spacery. Praca w małych grupach.

Przygotowanie do obiadu.

12.45 – 13.00

Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.

13:00 – 13:30

Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

13:30 – 14.00

Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie w grupach starszych. ( w grupach młodszych  odpoczynek do godz.14.30)

 

                Część III – poobiednia

14:00 – 14:40

Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych.

14.40 – 15.10

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

15:10 – 17.30

Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.

Skip to content